Sunday 29 October 2017

Forex trading risk vs belöning


Beräkna risk och belöning Är du en riskmakare När du är en enskild näringsidkare på aktiemarknaden är en av de få säkerhetsanordningarna du har riskbedömning. Risk Vs. Belöning Förmodligen kan detaljhandlare investera i att förlora mycket pengar när de försöker investera sina egna pengar. Det finns många orsaker till detta, men en av dessa kommer från enskilda investerares oförmåga att hantera risker. Riskbedömning är en vanlig term i det finansiella folketallet, men vad betyder det? Enkelt sagt, att investera pengar på investeringsmarknaderna har en hög grad av risk, och om du ska ta risken måste pengarna du behöver vinna vara stor. Om någon som du marginal litar ber om ett 50-lån och erbjuder att betala dig 60 på två veckor, kanske det inte är värt risken, men vad om de erbjöd sig att betala dig 100 Risken att förlora 50 för chansen att göra 100 kan vara lockande. Det är en riskrisk på 2: 1, vilket är ett förhållande där många professionella investerare börjar bli intresserade. Ett 2: 1-förhållande gör det möjligt för investeraren att fördubbla sina pengar. Om den personen erbjöd dig 150, går förhållandet till 3: 1. Nu kan vi titta på detta när det gäller aktiemarknaden. Antag att du gjorde din forskning och hittade ett lager du gillar. Du märker att XYZ-aktien handlas på 25, från en högst 29-tal. Du tror att om du köper nu, i den inte så långa tiden, kommer XYZ att gå tillbaka till 29 och du kan betala in. Du har 500 för att sätta in mot denna investering, så du köper 20 aktier. Du gjorde all din forskning, men vet du ditt riskränta förhållande. Om du gillar de flesta enskilda investerare, gör du förmodligen inte. Innan vi lär oss om vår XYZ-handel är en bra idé ur ett riskperspektiv, vad borde vi veta om detta riskränta förhållande. För det första, även om en liten känsla av mage ligger i de flesta investeringsbeslut, är riskrisken helt ett mål. Det är en beräkning och siffrorna ligger inte. För det andra har varje individ sin egen tolerans för risk. Du kanske älskar bungee hoppning, men någon annan kan ha en panikattack bara tänka på det. Därefter ger riskfri ingen indikation på sannolikhet. Vad händer om du tog din 500 och spelade lotteriet Risking 500 för att få miljoner är en mycket bättre investering än att investera på börsen från ett riskabelt perspektiv, men ett mycket sämre val när det gäller sannolikhet. Beräkningen Beräkningen av riskbedömning är väldigt lätt. Du delar helt enkelt din vinst (belöningen) till priset av din maximala risk. Med hjälp av XYZ-exemplet ovan, om ditt lager gick upp till 29 per aktie skulle du göra 4 för var och en av dina 20 aktier till totalt 80. Du betalade 500 för det, så du skulle dela 80 med 500 vilket ger dig 0,16. Det betyder att din riskreaktion för denna idé är 0,16: 1. De flesta professionella investerare kommer inte att ge idén en andra titt på ett så lågt riskhögt förhållande, så det här är en hemsk idé. Eller kan det bli riktigt Om du inte är en oerfaren aktieinvestor så skulle du aldrig låta 500 gå hela vägen till noll. Din faktiska risk är inte hela 500. Varje bra investerare har en stop-loss eller ett pris på nackdelen som begränsar risken. Om du ställer in 29 försäljningsgränsen som uppåt, kanske du ställer 20 som maximal nackdel. När din slutförlustorder når 20, säljer du den och letar efter nästa tillfälle. Eftersom vi begränsat vår nackdel kan vi nu ändra våra nummer lite. Din nya vinst blir densamma vid 80, men din risk är nu bara 100 (5 max förlust multiplicerad med de 20 aktier du äger), 80100 0,8: 1. Detta är fortfarande inte idealiskt. Vad händer om vi höjde vårt stop-loss-pris till 23, riskerar bara 2 per aktie eller 40 förluster totalt 8040 är 2: 1, vilket är acceptabelt. Vissa investerare kommer inte att begå sina pengar till någon investering som inte är minst 4: 1, men 2: 1 anses vara det minsta. Självklart måste du själv bestämma vad det acceptabla förhållandet är för dig. Observera att för att uppnå riskriskprofilen på 2: 1 ändrade vi inte toppnumret. När du gjorde din forskning och slutsatsen att maximal uppsida var 29, som baserades på teknisk analys och grundforskning. Om vi ​​skulle ändra toppnumret, för att nå en acceptabel riskreferens, var nu beroende av hopp i stället för bra forskning. Varje bra investerare vet att förlita sig på hopp är en förlorande proposition. Att vara mer konservativ med din risk är alltid bättre än att vara mer aggressiv med din belöning. Riskbedömning beräknas alltid realistiskt, men konservativt. För att införa riskberäknade beräkningar i din forskning, följ dessa steg: 1. Välj ett lager med uttömmande forskning. 2. Ställ uppåt - och nackdelmålen baserat på aktuellt pris. 3. Beräkna riskrisken. 4. Om det ligger under ditt tröskelvärde, höja ditt nackdelmål för att försöka uppnå ett acceptabelt förhållande. 5. Om du inte kan uppnå ett acceptabelt förhållande, börja med en annan investeringside. När du börjar med att integrera riskredovisning märker du snabbt att det är svårt att hitta bra investeringar eller handelsideer. Proffsen kamma igenom, ibland, hundratals diagram varje dag på jakt efter idéer som passar deras riskriga profil. Var inte blyg från detta. Ju mer noggrann du är desto bättre är dina chanser att tjäna pengar. Bottom Line Slutligen, kom ihåg att när du håller ett lager, kommer uppåtriktningen troligen att förändras när du fortsätter analysera ny information. Om riskbedömningen blir ogynnsam, var inte rädd för att lämna handeln. Hitta dig aldrig i en situation där riskrisken inte är till din fördel. En ekonomisk teori om totala utgifter i ekonomin och dess effekter på produktion och inflation. Keynesian ekonomi utvecklades. En innehav av en tillgång i en portfölj. En portföljinvestering görs med förväntan på att få en avkastning på den. Detta. Ett förhållande som utvecklats av Jack Treynor som mäter avkastning som förvärvats över det som kunde ha blivit förtjänat på en risklös. Återköp av utestående aktier (återköp) av ett företag för att minska antalet aktier på marknaden. Företag. En skatteåterbäring är en återbetalning av skatter som betalas till en individ eller hushåll när den faktiska skatteskulden är mindre än beloppet. Det monetära värdet av alla färdiga varor och tjänster som produceras inom ett land gränsar under en viss tidsperiod. Risk Vs. Belöning Anställd Sep 2007 Status: Medlem 19 Inlägg Jag vill få några åsikter om min risk vs. belöningsstrategi. När jag handlar tänker jag på min risk vs. belöning i termer av 1R. Jag lärde mig detta från quotTrade din väg till ekonomisk frihet. quot När jag tar en handel ställde jag mitt stopp vid 1R. Därifrån ställde jag ett mål på någonstans lite över 3R. På så sätt kan jag tjäna pengar om jag har 1 i 3 lönsamma affärer. Här är mitt dilemma. Vanligtvis när min handel har flyttat 1R till min tjänst flyttar jag mitt stopp för att bryta jämnt. På så sätt har jag frihandel oavsett vad som händer. Detta har emellertid en tendens att stoppa mig oftare på en retracement innan mitt mål har blivit träffat. Jag diskuterar huruvida jag bara ska hålla mitt stopp och begränsa detsamma under hela handeln eller spåra det med 1R som jag har varit. Jag kan inte bestämma vilken som blir bättre. Jag lutar mot att fortsätta det jag har gjort. Om jag inte flytta mina stopp, kommer jag att bli stoppad med förlust oftare men också träffa mina mål oftare efter en retracement. Om jag fortsätter min metod förlorar jag mycket mindre, men begränsar mina vinster något. Jag vill få några åsikter om min risk vs. belöningsstrategi. När jag handlar tänker jag på min risk vs. belöning i termer av 1R. Jag lärde mig detta från quotTrade din väg till ekonomisk frihet. quot När jag tar en handel ställde jag mitt stopp vid 1R. Därifrån ställde jag ett mål på någonstans lite över 3R. På så sätt kan jag tjäna pengar om jag har 1 i 3 lönsamma affärer. Här är mitt dilemma. Vanligtvis när min handel har flyttat 1R till min tjänst flyttar jag mitt stopp för att bryta jämnt. På så sätt har jag frihandel oavsett vad som händer. Detta har emellertid en tendens att stoppa mig oftare på en. Från din beskrivning verkar det som om du kommer in nära en gammal supportresistancenivå som marknaden tycks vilja återkomma till och ompröva. Jag vet inte om detta är sant eller inte, men du skulle kunna berätta om marknaden fortsätter din ursprungliga riktning efter att ha stoppat. Du kanske vill försöka dela din handel i två halvor. När du har nått din quot1Rquot nivå ta vinst på 12 din position. Då kan du flytta dig, stoppa upp för att bryta jämnt och låt resten rida eller sluta som marknaden kan röra sig. Även om detta skulle minska vinsten på de tider då marknaden når ditt mål. det kommer också att ge lite vinst när marknaden gör den tillgänglig istället för en jämn eller förlusthandel. En annan idé skulle vara att låsa in 23 av din vinst efter den ursprungliga quot1Rquot-nivån. Detta skulle göra ditt stopp något under ingången, men kan undvika en för tidig sluta och ger fortfarande vinst om marknaden går emot dig. SRS-grunder Låg risk, hög belöning Copyright 2015 FX Academy Ltd Riskavskrivning: FX Academy kommer inte att vara ansvarig för eventuella förluster eller skador som härrör från tillit till informationen på denna webbplats, inklusive marknadsnyheter, analyser, handelssignaler och Forex broker recensioner. Uppgifterna på denna webbplats är inte nödvändigtvis i realtid eller exakt, och analyser är författarens åsikter och representerar inte FX Academy eller dess anställdas rekommendationer. Valutahandel på marginal innebär hög risk och är inte lämplig för alla investerare. Som en hävstångsprodukt kan förluster överstiga inledande insättningar och kapital är i fara. Innan du bestämmer dig för att handla Forex eller något annat finansiellt instrument bör du noggrant överväga dina investeringsmål, erfarenhetsnivå och riskappetit. Risk and Reward Forex Calculator Kalkylen för risk och belöning hjälper dig att beräkna positionerna bästa mål och deras respektive belöning - till-risk-förhållanden baserade på Fibonacci retracements från lokal topp och botten. Det är ett kraftfullt verktyg för att bestämma de potentiella riskerna innan du går in i några positioner. Fibonacci retracements (0,382 och 0,618) beräknas för att bilda inträde, mål och stopp-nivåer. Det är bättre att ange positioner endast om det aktuella priset (C) ligger nära 0,382 Fibonacci-nivå. Det rekommenderas inte att ingå en handel om ditt belönings-till-risk-förhållande är mindre än 2. I en downtrend är det Peak. I en uptrend är det Bottom. I en downtrend är det Bottom, i en Uptrend är det Peak. Det underliggande instrumentets nuvarande pris. Öppna Live Konto Öppna Demo Konto Trading Forex och CFDs är riskabelt Trading Calculator Multitarget Calculator Fibonacci Calculator Pivot Points Calculator Pip Värde Calculator Räknemått Räknemärke Risk och Reward Calculator Riskprocent Kalkylator HotForex Senaste analysen Legal: HotForex är ett registrerat varumärke för HF Markets (Europe ) Ltd ett cypriotiskt värdepappersföretag (CIF) under nummer HE 277582. Reglerade av Cyperns värdepappers - och utbyteskommission (CySEC) under licensnummer 18312. HotForex regleras av Europeiska unionens marknader för finansiella instrument (MiFID). Webbplatsen hfeu drivs av HF Markets (Europe) Ltd. Riskvarning: Handelsvarvade produkter som Forex och CFD kan eventuellt inte vara lämpliga för alla investerare eftersom de har stor risk för din kapital. Se till att du fullt ut förstår riskerna med hänsyn till dina investeringsmål och erfarenhetsnivå innan du handlar och, om nödvändigt, söka självständig rådgivning. Läs hela riskinformationen. HotForex accepterar inte kunder från USA, Kanada, Belgien, Iran, Sudan, Syrien, Nordkorea och Japan. Upphovsrätt 2017 - All Rights Reserved Risk Warning: Handelsvarvade produkter som Forex och CFDs kanske inte är lämpliga för alla investerare eftersom de har stor risk för din kapital. Läs hela riskinformationen. Riskvarning: Kom ihåg att Forex och CFD är levererade produkter och kan leda till förlust av allt investerat kapital. Tänk på vår riskinformation.

No comments:

Post a Comment